neděle 21. září 2014

Jablíčková sezóna ....

Jablíčková sezóna je v plném proudu a tak kromě přesnídávek
se u nás suší křížaly a peče. Nevím jak vy, ale já mám
moc ráda jablečné křížaly. Je to výborné a navíc zdravé mlsání.
Ráda si je přidávám i do ovocného čaje ještě se skořicí.
 Super je i dospělácká varianta s alkoholem, která v zimním období 
krásně zahřeje. Do skleněného poháru dáme pár křížal, 
tyčinku skořice, trošku rumu, trošku griotky (množství dle naší chuti 
a nálady :-)), zalijeme horkou vodou jako grog, můžeme
nazdobit plátkem citrónu a podáváme.
Já tento nápoj pila poprvé před lety na horách a tam se mu říkalo
Pohoráček, možná ho také znáte.


Pohoráček  na zahřátí


....a nesmí chybět Hraběnčiny řezy, můj nejoblíbenější jablečný koláč.
 Recept jsem již uváděla zde:


 ... tady se krájí ...
 (letos jsem si koupila v Tchibu tuhle vychytávku
a je to naprosto úžasný pomocník při zpracování jablek)


 ...  tady sušíme ....


A jdeme do finále, nasušíno,  nazdobeno a uskladněno.
  



Komu se líbí háčkovaný kryt, tak návod můžete nalézt zde:


 nebo tento trošku jednodušší zde:
Háčkovaný klobouček

Mějte se krásně :-)

8 komentářů:

  1. No Aničko, ty si fakt super hospodyňka. Tu dospěláckou dobrůtku určitě vyzkouším, hraběnčiny řezy mám taky moc ráda...
    Pěkný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko...ahoj.
    Také se letos chystám na křížaly.
    Ty máš sklenky krásně nazdobené.
    Super.
    Pa Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Aničko ještě že máme ty sušičky!!! hříbky střídají hrušky a jablíčka !!!

    OdpovědětVymazat
  4. Aničko, už jsi perfektně připravena na zimu. A jak máš krásně ozdobeno. M.

    OdpovědětVymazat
  5. Aničko, díky za inspiraci...na křížaly se chystám..a pohoráček se mi taky líbí:o))..měj se krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
  6. Aničko, ten pohoráček bych teď potřebovala. Z nadcházejícím podzimem ztrácím hlas, tak tahle vitamínová bomba by mohla pomoct...:-)
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  7. Aničko, moc děkuji za tento příspěvek, protože Pohoráčka ani Hraběnčiny řezy jsem ještě neměla a určitě vyzkouším!! Hezký den, Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Holky všem vám moc děkuji za milá slova, jste zlatíčka. Mějte se krásně A.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna