úterý 11. února 2014

Smažené kytičky...nebo také "Boží milosti"

Dnes mám pro vás speciální tip na smažené kytičky, vločky a pod.,
podle toho jaký tvar má vaše tvořítko.
Možná někdo máte takové kovové tvořítko na půdě po prababičce
a ani nevíte na co se používá.
A kdo nemá a chtěl by vyzkoušet, tak se dá koupit např. tady:
Reproplast pod názvem formička na vafle (mají celou soupravu,
ale i jednotlivé formičky)
nebo zde: Vaření hrou (zase trošku jiná souprava od jiného výrobce)
a zde: Lilie (jednotlivé formičky).
Poslední dobou začala prodávat tyto formičky také Tescoma pod názvem
tvořítka na vaflové rozetky.






 


 


A tady slíbený recept:
2 vejce, 2 lžíce krupicového cukru, 250 ml plnotučného mléka,
1 lžička vanilkové esence (můžete použít vanilkový lusk a nebo část cukru
nahradíte vanilkovým cukrem), 135 g hladké mouky,
špetka soli, moučkový cukr na posypání, olej na smažení
Speciální kovové tvořítko.


V misce metličkou vyšlehejte vejce s cukrem, přidejte mléko, vanilku
a zašlehejte mouku promíchanou se solí. Máte těstíčko podobné
palačinkovému. Těsto nechte aspoň 30 minut odpočinout.
V hluboké pánvi nebo kastrůlku rozehřejte olej,
nahřejte v něm pracovní část kovového tvořítka, vložte ji
do těsta, tak, aby se nám formička nezalila. Těsto se na formičku přilepí,
dáme zpět do oleje. Těsto zpění, formičkou zatřepeme, těsto se uvolní
a v oleji se dosmaží. Trvá to jen asi 30 sekund.
Jednotlivé kousky dáme na ubrousek okapat, nakonec posypeme
moučkovým cukrem, ale dle chuti můžeme do cukru přidat i skořici.
Dají se dělat i na slano s oblíbeným kořením.

Tady je skvělé video s návodem:


Dobrou chuť!

33 komentářů:

  1. Tak to vypadá naprosto úžasně....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Ajko, je to zase trošku něco jiného, než jsme zvyklí.

      Vymazat
  2. Aničko, vypadá to výborně a určitě i tak chutná. Teď už vím, na co jsou tyto formičky. dík. IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo, moc děkuji za pochvalu, jsou opravdu moc dobré.

      Vymazat
  3. juuj mnam vyzera to super....

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to vidím opravdu poprvé a zase jsem chytřejší ;). M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martino, já myslím, že tyto formičky si pamatují spíš naše babičky a prababičky. Je to jednoduché, dobré a efektní pečivo a stojí za vyzkoušení.

      Vymazat
  5. Aničko, tyhle kytičky mám někde hluboko v paměti, tak hluboko, že si nemůžu vzpomenout, kde jsem se s nimi setkala, možná jsem někde viděla jen to tvořítko, fakt nevím, ale vypadají jedle, hezký den,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mací, moc děkuji, opravdu jsou moc dobré. Měj se hezky :-)

      Vymazat
  6. Vypadá to parádně,vidím poprvé.Krásný den.Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Ráďo, moc děkuji, pokud budeš mít příležitost, tak určitě vyzkoušej. Pa

      Vymazat
  7. Aničko,taky je občas peču,formičku mám ještě po babičce.Vyzkouším tvůj recept.Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, jsi jedna z mála, kdo tyto formičky zná a je to škoda.
      Budu moc ráda, pokud vyzkoušíš tento recept. Měj se hezky .

      Vymazat
  8. Moc zajímavé, znám "boží milosti" z vyváleného těsta. A co je sladké, to většinou můžu. Krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani, moc děkuji za návštěvu. Tahle dobrůtka by ti určitě chutnala. Měj se hezky A.

      Vymazat
  9. Musím říct, že tyto formičky vidím poprvé v životě a nepamatuju si ani jestli je používala některá z babiček, ale každopádně jste mě neskutečně namlsala a nejspíš si je pořídím :)
    Jinak musím říct, že Váš blog je úžasný :) zamilovala jsem se hlavně do vašeho kulatého háčkovaného polštářku :) Budu muset zvednout svoji háčkařskou laťku vysoko a pokusit se o něco podobného :) S blogem začínám, ale doufám, že se na něm brzy podělím o moje výtvory, které se mi už pomalu začínají doma hromadit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Terezko, moc děkuji za milá slova a za návštěvu. Budu se těšit na tvoje výtvory a držím palce ať se povede tvůj polštářek. Měj se hezky A.

      Vymazat
  10. Odpovědi
    1. Škoda, že to máš trošku z ruky, hned bych tě na ně pozvala.

      Vymazat
  11. Aničko, mám pocit, že jsem ty formičky viděla v pokladech po babičce a netušila jsem, na co jsou.
    Děkuji za osvětu a moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko to mám velkou radost, že jsem ti poradila na co formičky jsou.
      Měj se hezky A.

      Vymazat
  12. Boží milosti mám moc ráda. Jenom je nemám tak krásné. Nemám takové hezké formičky. Hezký víkend. Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Tínko moc děkuji za návštěvu. Moc zdravím A.

      Vymazat
  13. dobrý den-mam tvoritko včelku nebo motylka? po babicce a netušila jsem k cemu slouzi.Az po zveřejnění fotky tvoritka na fb me kamaradka napsala oc jde.Ja pak narazila na vas web.Diky! RCP je vyborny,delala jsem z 1/2davky k zakousnuti po obede a bylo to hned pryc! :-) :-) :-) Diky Lenka

    mam rada stare veci a jeste tak uzitecne a zajimave a nakonec DOBRÉ !

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Lenko, moc mě těší, že se můj příspěvek hodil. Mám i velkou radost, že se
    mňamka povedla. Děkuji za návštěvu a milá slova. Moc zdravím Anny

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Aničko. Díky !! Jelikož jsem si koupila tvořítka a hledala jsem recept, s kterým by se mi dařilo, musím přiznat, že až na potřetí se mi daří a to jen s tvým receptem. Taky jsem jukla na tvé tvořeníčko. Krásné a ještě jednou díky. Marta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji za zpětnou vazbu. Jsem ráda, že se ti dílko podařilo a že chutnalo. Moc děkuji za pochvalu :-)

      Vymazat
  16. Dobrý den, zkouším také dělat. Mám problém. Formička se mně obtiskuje do těsta a těsto se na formičku nepřilepí. Co dělám špatně? Zkoušela jsem 2x. Zkusím to Vaše těsto. Děkuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná nemáte dostatečné nahřátou formičku. Formičku musíte nechat v oleji chvilku nahřát, těsto se pak dobře chytne. Mrkněte na video

      Vymazat
  17. Dívala jsem se na internet na to kolik vlastně stojí takové teploměry do masa, že bych si něco takového pořídila. Myslela jsem si že to je teda levnější, ale došlo mně, že to bude asi docela složitá technologie. Běžné teploměry pro lidi stojí teda výrazně méně.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna