čtvrtek 22. června 2017

Ovocný dort k narozeninám

Dnes tu mám pár fotek dortu, který jsem dělala kamarádce k narozeninám.
Měla velkou radost a já ráda dělám druhým radost :-)
Navíc všem  dortík moc chutnal a to je velké plus. Tentokrát jsem dělala
dva krémy. Uvnitř byl mandarinkový krém a na vrchu a ze stran
 krém z mascarpone. Dort byl lehký a osvěžující, což je ideální
v těchto horkých letních dnech. Zdobit můžete ovocem
 podle chuti a sezóny. Já dala jahody, maliny, borůvky
a physalis (mochyně peruánská, lidově také židovská třešeň).






Tady je můj oblíbený recept
Piškotové těsto na korpus:
4 vejce, 180 g cukru krupice, 300 polohrubé mouky, 1 dl oleje, 1kypřící prášek do pečiva
(kakao).
Krém I.:
1x pudink bez vaření s příchutí vanilka, 250 ml smetany ke šlehání, 1x kompotované mandarinky
Krém II.:
250 g Mascarpone, 200 ml smetany ke šlehání, 20 g moučkového cukru

Na ozdobu ovoce dle chuti a trubičky (já koupila 2 balení vanilkových v Lidlu)

Postup:

Asi by se měly správně šlehat  zvlášť bílky s cukrem, ale v rámci zrychlení šlehám
vše dohromady a ničemu to nevadí.
To znamená, že vejce šlehám s olejem a cukrem, potom přidám mouku s kypřícím práškem.
Pokud je těsto moc husté přidávám po lžících horkou vodu (dělám od oka).
Tentokrát jsem přidala 2 lžíce, ono hodně záleží na mouce.
Hustota by měla být asi jako na palačinky. Pokud chceme korpus mramorový,
oddělíme třetinu těsta a vmícháme 2 lžíce kakaa. Těsto dáme do vymazané
a hrubou moukou vysypané formy (moje forma měří 20 cm).
Pečeme na 180 stupňů. Zkoušku upečení děláme špejlí. Až se těsto přestane lepit,
máme upečeno.
Po vychladnutí korpus 2x překrojíme a plníme krémem. Můj oblíbený je s mandarinkami.
Všechny suroviny na krém našleháme, mandarinky se pěkně rozdrtí. Dort naplníme krémem.
Poté ještě celý dort potřeme druhým krémem. Na něj si našleháme mascarpone ,
dochutíme cukrem a nakonec přidáme vyšlehanou smetanu.
Celý dort pomažeme, okolo korpusu přilepíme trubičky, ozdobíme dle fantazie ovocem,
které můžeme pomazat želatinou, ovoce pak vypadá krásně svěží a neosychá.


A protože je kamarádka nadšená golfistka, tak dostala
 ještě dva maskoty pro štěstí.


.

Všechny moc zdravím a přeji krásné léto.




6 komentářů:

  1. Any, dort vypadá mňamózně :-) Krásné léto i Tobě. P.

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko dort je opravdu mňamka veliká.. Tvé dorty obdivuji jsou nádherné..A štístka jsou parádní..
    Také ti přeji nádherné léto.Z❤

    OdpovědětVymazat
  3. Aničko, dort mě úplně nadchnul. Vypadá úžasně.
    Z dárku měla určitě kamarádka radost.

    OdpovědětVymazat
  4. Anny, ten tedy je! Nádhera a ráda věřím, že byl vynikající!
    Dárek je parádní, dobře vymyšlený!
    Přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Tortička je nádherná a určite bola aj chutná...
    No a golfisti nemajú chybu, super.
    Pekný večer,
    Aďka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna