čtvrtek 30. ledna 2014

Háčkovaný čtvereček s hvězdou

 Dnes mám pro vás návod na háčkovaný čtvereček s hvězdičkou.
Použila jsem přízi Paris od firmy Drops Design ( 50g = 75 m, 100% bavlna ).
 Barvy: světle šedá č. 23, smetanová č. 17, béžová č. 26, háček č. 5
Já bych si chtěla vytvořit podle tohoto motivu přehoz, tak uvidíme,
jestli vydržím a neskončím jen u polštářku :-)




Schéma mám z knížky Crocheted Gifts


 
Malý slovníček:

     chain                                           řetízkové oko 
     slip stich                                      pevné oko
     single crochet                              krátký sloupek
     double crochet                            dlouhý sloupek
     extended double crochet              prodloužený dlouhý sloupek
     treble crochet                              2x nahozený sloupek      
     treble cluster                                skupina dvou 2x nahozených sloupků
                                                         spojená  nahoře (to zn. že 1. sloupek
                                                         v posledním protažení nedokončíme
                                                         a poslední protažení provedeme
                                                         až zároveň s ukončením druhého
                                                         sloupku)
     worked in back loop                    háčkujeme do zadního vlákna oka


 Prodloužený dlouhý sloupek

Pro toho, kdo by nevěděl, jak se dělá prodloužený dlouhý sloupek
(přeci jen nepatří mezi úplně běžně používané sloupky )
 jsem vytvořila návod. Třeba někomu pomůže.
Tento sloupek se řadí velikostí mezi dlouhý sloupek
 a 2x nahozený sloupek.

nahodit


píchneme do očka , opět nahodíme 

 protáhneme přízi pouze jedním očkem
(na háčku máme tři smyčky)

nahodíme a protáhneme dvěma oky na háčku
(máme dvě smyčky na háčku)

opět nahodíme a protáhneme posledními dvěma očky,
sloupek je dokončen

20 komentářů:

  1. Aničko, to je paráda, zrovna na tuhle hvězdičku jsem chtěla najít návod a ty přijdeš s takovým luxusním popisem. Hodí se mi zimní motivek, musím totiž udělat "kabátek " na podnožku, protože jsem při její koupi nedomyslela, že má bílý potah :-) Tak ti moc děkuju a přeji hezký i když poněkud mrazivý týden.Pa Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Raduš, to jsi mi udělala velkou radost. Je super, že se ti tento motiv bude hodit. Mě se také moc líbí. Hezký večer Anny

      Vymazat
  2. Óóóch ton sa teším niektorá z blogeriek háčkovala presne toto len návod nepridala tak ti strašne ďakujem hrozne sa mi tento vzor páčil ale nemala som čas ho hľadať na nete super super tak sa teším ,ďakujem Anna! Držím palce nech to vydržíš až k prehozu ,bude úchvatný, už ho normálne vidím :DDD pa E.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je báječné Eriko. Jsem moc ráda, že se ti popis hodí. Ty jsi holka šikovná a určitě vytvoříš nádherné dílko. Hezký večer Anny

      Vymazat
  3. Aničko, krásná hvězdička a super návod. M.

    OdpovědětVymazat
  4. Je, Ani, to je krásné!!! Děkuji moc za sdílení návodů včetně vysvětlivek v češtině! :)
    Přeji krásné dny, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jolanko, jsem ráda, že se bude hodit. Měj se hezky A.

      Vymazat
  5. Ahoj Aničko, taky se mi tento čtvereček líbí. Zatím uložím. Děkuju za popis i vysvětlivky. :-) A moc děkuju za vysvětlení toho prodlouženého sloupku. Ten jsem neznala, zase jsem o něco chytřejší. ;-) Měj se hezky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dášo, moc děkuji za milá slova. Budu moc ráda, když se ti návod bude hodit. Zdravím A.

      Vymazat
  6. Aničko,tleskám tvému návodu, to musí pochopit opravdu každý! Čtvereček je moc krásný,není těžký,ale celkem náročný na preciznost práce. Máš ho moc hezký, ten pléd z nich bude parádní!
    Moc zdravím,Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji za krásnou pochvalu. A máš pravdu, u tohoto vzoru je potřeba být precizní. Hezký večer A.

      Vymazat
  7. Tak to je parádní návod. Už se těším až ho vyzkouším ............ díky moc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není zač, určitě ho vyzkoušej. Hezký večer A.

      Vymazat
  8. Krásná kombinace barev... a držím palce ať vydržíš :-)) Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivčo moc děkuji za podporu i za pochvalu :-) Hezký večer A.

      Vymazat
  9. Aničko, čtvereček je parádní, děkuji za předlohu už ji ukládám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti jsem moc ráda, že se ti bude hodit a že jsi ke mě zavítala.
      Měj se hezky A.

      Vymazat
    2. Spomienka na mladosť. Kedysi dávno som si chcela z takýchto štvorčekov urobiť deku na posteľ podľa návodu z Dorky. No potom som sa odsťahovala a stratila sa aj Dorka aj aj moje štvorčeky. Možno by som sa do tejto práce pustila znova, no zabudla som, ako sa štvorce spájajú dohromady. Určite sa nezošívajú ?!

      Vymazat
    3. Maruško, já většinou jednotlivé díly zháčkuji dohromady, ale můžou se i sešívat. Je to jen o tom, jaký způsob kdo preferuje a samozřejmě práce vždy vypadá trošku jinak.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna