neděle 10. května 2015

Háčkované pončo s rolákem

Před pár měsíci jsem v jednom zimním čísle časopisu Simply crochet
objevila pončo s rolákem. Hned jak jsem ho viděla, tak jsem si řekla,
 že si takové také udělám. Strááášně se mi líbilo. Je to kratší pončo, 
jen do pasu, když nepočítám třásně. Ty ho trochu prodlouží.
V zimě jsem se k tomu už nedostala, ale teď, když mají v Dropsu 35% slevu 
na vlněné příze, jsem se konečně dokopala...:-)
Sice bude zatím ležet ve skříni, ale na podzim budu ráda, že ho mám.
Doufám, že opravdu bude ležet ve skříni a užijeme si teplého léta :-))
A tady je můj výtvor, barvy jsem zachovala stejné jako v časopise.


Příze Nepal od firmy Drops (65 % vlna, 35 % alpaka)
Háček č. 6 a 6,5 (Kdo bude chtít rolák volnější tak č.7,
 já nemám ráda rolák moc "otlemený", tak jsem použila menší háček)

Začneme háčkovat béžovou přízí A  háčkem  č. 6,5 nebo 7 pro volnější rolák
 a uháčkujeme  84 řetízkových ok (ŘO),
které spojíme do kruhu (pozor ať se vám řetízek nepřekroutí).
1. ř.: uháčkujeme 3 ŘO  - počítáme jako 1 dlouhý sloupek (DS), potom ještě 83 DS,
 které na konci řady spojíme pevným okem (PO) do kruhu.
2. ř. - 22. ř.: 1 ŘO (nepočítáme jako sloupek, slouží jen k přechodu do další řady)
A teď háčkujeme reliéfní sloupky, střídáme vždy jeden vpichovaný ze zadu 
a jeden ze předu. Vznikne nám tak krásný žebrový vzor.
23. ř.: uháčkujeme 84 krátkých sloupků (KS)


24.ř.: 3 ŘO (počítáme jako 1 DS), do stejného základního oka ještě 2 DS, 
1 oko vynecháme, 3 DS do jednouho oka, 1 oko vynecháme,
(takto pokračujeme až máme 10 skupinek po 3 DS),
teď uháčkujeme  3DS do jednoho oka 1 ŘO a opět 3 DS do stejného oka.
Toto je místo pro tvarování špičky ve předu, teď uháčkujeme dalších 20 skupinek
po 3 DS  stejným způsobem jako na začátku řady. Nyní uháčkujeme 
3 DS 1ŘO 3DS do stejného oka k vytvarování špičky na zadní straně.
Řadu dokončíme dalšími 10 skupinkami 3DS jako na začátku řady
a spojíme PO do kruhu. Přízi ukončíme.


V dalších řadách (25. - 40.) háčkujeme stejně a střídáme barvy takto:
B (6273) růžová
C (1477) pistáciová
D (6790) modrá
E (2923) žlutá
F (2920) oranžová
E (2923) žlutá
C (1477) pistáciová
D (6790) modrá
B (6273) růžová
G (4311) staro-fialová
H (7120) světlá šedozelená
F (2920 oranžová
H (7120) světlá šedozelená
I (8783) zelená
J (7238) pomněnková
A (0206) béžová


41.ř.- 44.ř.: béžová příze Háčkujeme patent z reliéfních sloupků jako u roláku.
V časopise háčkují jen 2 řady, já uháčkovala 4 řady.
Nyní všechny konce přízí zapošijeme a ustřihneme a kolem celého ponča navážeme 
stejnoměrně střapce. Já měla na jeden střapec pět 40-ti centimetrových provázků,
které jsem v půlce přehnula provlékla očkem v poslední řadě ponča a utáhla.


Spotřeba:
9 klubíček A (0206), ostatní barvy po jednom klubíčku:
B (6273), C (1477), D (6790), E (2923), F (2920), G (4311),
H (7120), I (8783), J (7238)



32 komentářů:

  1. Aničko, to je moc krásné pončo a s rolákem. Super!!!!!!!!! M.

    OdpovědětVymazat
  2. Aničko, moc pěkné. Opravdu mi padlo do oka,jsi moc šikovná !!! Pěkný večer Hana

    OdpovědětVymazat
  3. Krasne je...tak na toto by som si veru netrufla. Nadhera :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Anny, je moc krásné a dokončila si ho perfektně - chvili si poleží ve skříni a na podzim nebudeš finišovat.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Aničko tak to je krása--bude v něm na podzim teploučko a ještě potěší i kolemdoucí oko :o)
    Měj se moc hezky..
    Martina

    OdpovědětVymazat
  6. Anicko ,tak toto je genialne ...ach pripomenulo mi to detstvo ...v tom bude krasne teplucko a prijemne ....sikulka
    Mirka

    OdpovědětVymazat
  7. Aničko, pončo je krásné, určitě ti bude slušet. Já mám také ráda rozevláté svršky a tak jsi mne naladila - podívám se na slevy.
    Měj se pěkně Iva

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherně barevné Aničko.-)

    OdpovědětVymazat
  9. Śliczne poncho. Gratuluję :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné:)) Pokusím se o něj taky:)) Martina

    OdpovědětVymazat
  11. Wonderful! How could I miss this awsome Poncho!

    OdpovědětVymazat
  12. Moc krásné pončo, teď na zimu jako když najde :)

    OdpovědětVymazat
  13. Zkouším taky.|Jen se mi to po těch 3dlouhejch do jednoho oka kroutí.Tak se Vám to kroutilo?

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den, pončo je nádherné a jednoduché, ale i mně se kroutí:-(. Nedělám stejnou přízí jako vy, háček 7. Nevím co dělám špatně. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, pokud práci nevidím, tak nevím co děláte špatně. Hanka před vámi dělala chybu ve vzoru a proto se jí práce kroutila. Jiná příze určitě nevadí.

      Vymazat
  15. Môžem sa opýtať,kolko riadkov sa dá uháčkovať z 1 klbka? Chcela by som použiť menej farieb,tak aby som vedela kolko klbiek ķúpiť. Ďakujem :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Ďakujem za radu ako.na pončo už ho hackujem k maximálnej spokojnosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám velkou radost :-) ráda uvidím výsledek :-)

      Vymazat
  17. Dobry den Anicko, je fakt krasne. Ja se pustila po 30 letech zase do hackovani a chtela bych si ho take udelat. Chtela bych se zeptat, pro me Vas reliefni sloupek vypada jako z kratkeho sloupku, je tomu opravdu tak nebo je tvoren z dlouhych sloupku. Predem dekuji oc za odpoved. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Lenko, reliéfní sloupky jsou také z dlouhých sloupků.

      Vymazat
  18. Ahoj Aničko, děkuji moc za návod!Přesně tohle jsem hledala! Dnes už jsem vyrazila ve svém:). Trochu jsem si to celé upravila, ale bylo to jednoduché a překvapivě rychle hotové. Ještě jednou díky moc! Sabina

    OdpovědětVymazat
  19. Dobry den, vase ponco je krasne. I ja se do nej pustila a krouti se mi. Nemuzu prijit na to proc. Uz jsem ho jednou vyparala a vzala vetsi hacek a stejne. Poradite prosim cim to muze byt?
    Dekuji Blanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, pokud se vám práce kroutí, tak pravděpodobně děláte chybu ve vzoru. Musela bych vaší práci vidět jinak se chyba špatně určuje.

      Vymazat
    2. Dekuji za odpoved. Nakonec jsem vzala vetsi hacek a myslim, ze se povedlo. Moc dekuji za tento navod. Budu delat jeste jedno detske, tak doufam ze se taky povede! 😉😉😉

      Vymazat
  20. Kolik na to prosím padlo klubek?

    OdpovědětVymazat
  21. Dobry den,
    poradite kolik mam ubrat ok ve vzoru, chci uhackovat dceri na vel.164, hlavne kolem krku. dekuji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dělala jsem pouze tuto velikost pro sebe. Měřím 161 cm, bude to tedy stejná velikost.

      Vymazat
  22. Dobrý den, můžete mi toto pončo vytvořit?

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna