neděle 8. listopadu 2020

Bezlepková bábovka

 


Jelikož mám mezi přáteli pár lidí , kteří mají alergii na lepek, 

 pustila jsem se do pečení bezlepkové bábovky. Halí, dnes je to hlavně pro tebe :-)

Musím říct, že mi  tato alternativa z pohankové mouky 

a mletých oříšků zachutnala. Poslední dobou trochu

 experimentuji s pohankou, protože mám ráda její

 lehce oříškovou chuť.  


Suroviny: 
5 x vejce
200 g cukru krupice
200 g másla
150 g mletých ořechů (vlašské, lískové)
350 g pohankové mouky
300 ml mléka
Čokoládová poleva a plátky mandlí na ozdobu.



Postup :
Utřeme žloutky s cukrem a změklým máslem. Přidáme střídavě mléko
 a mleté ořechy, mouku smíchanou s kypřícím práškem do pečiva.
Nakonec ušleháme sníh z bílků a opatrně vmícháme do těsta.
Těsto nalejeme do vymazané a vysypané formy a dáme do předehřáté
 trouby péct na 180°C asi 45 minut.
Jako vždy respektujte zkušenosti s vlastní troubou.
Zkoušku, zda je těsto upečené uděláme špejlí, pokud je suchá 
máme hotovo. Bábovku vyklopíme a necháme vychladnout.
Poté zdobíme čokoládovou polevou a plátky mandlí.



Dobrou chuť!

8 komentářů:

  1. Aničko, ukládám si recept a děkuji. U nás doma můžeme lepek všichni, ale kamarádka ne, a když jí chci pozvat na kávu, vždycky hledám něco vhodného.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda Helčo, že se receptík hodí. Pokud budeš zkoušet, určitě dej vědět jak se bábovka povedla a jak chutnala :-)


      Vymazat
  2. vypadá lákavě, hned jak si vzpomenu vzít na zahradě bábovku vyzkouším, protože ráda hledám nové "zdravější" varianty abych stále dokola nejedla pšeničnou mouku. Děkuji za parádní recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také ráda bábovku při posezení na zahradě ke kafíčku :-) určitě je toto vhodná varianta ke zpestření jídelníčku. Doufám, že bude chutnat jako mě :-)

      Vymazat
  3. great post!Like your blog, thank you for sharing.
    (づ ̄3 ̄)づ╭❤~
    luxhairshop sew in weave new year
    These contents have greatly helped me.

    OdpovědětVymazat
  4. Vlaďka Ještěří21 května, 2021

    Fajn recept, určitě bude dietní. Už vidím, jak takovouhle sexy bábovku udělám v neděli ke kafíčku. Stejně byla v plánu hrníčková bábovka podle receptu mojí babičky, tak uděláme drobnou změnu kurzu a zkusíme něco nového. Třeba to manžel ocení a nakonec už nebude chtít ani jinou. On je to totiž přesně ten typ chlapa, který nesnáší změny. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím všechny kuchtíky a kuchtilky :D teď budu mít takový asi fakt divný dotaz, ale zajímá mě na něj váš názor :) Jak máte uschováno koření? Tento problém řeším již nějakou dobu a napadlo mě(protože mám ráda věci ze středověku a takový rytířský), co na to použít takový kožený měšec? Normálně pověsit na linku a nechat to tam se houpat? Co si o tom myslíte? Nemůže třeba vyprchat vůně takové skořice atd? Díky

    OdpovědětVymazat
  6. Moc děkuji za bezlepkový recept. Moje dcera má s lepkem již delší dobu problémy, takže se snažím hledat alternativy skoro ke všem jejím oblíbeným pokrmům. Právě bábovka je také jedním z nich a bylo mi líto říct jí, že žádnou k narozeninám nedostane. Zkusím tento recept aplikovat na hrníčkovou bábovku a uvidíme.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna