sobota 14. září 2013

Šalvějový sirup

Před pár dny jsem se pustila do vaření šalvějového sirupu.
Na internetu je spoustu receptů, já jsem si vybrala ten od Martiny.
Zde je její blog: Moji šťastní andělé
Martině tímto moc děkuji za inspiraci.
Moc nám sirup chutná a ještě navíc má léčivé účinky. Dá se jen tak naředit vodou
 a nebo přidat do čaje. Určitě se bude v zimě hodit.
Asi se pustím ještě do jedné dávky, aspoň zužitkuju všechnu šalvěj,
 která mi roste na zahrádce.




Budeme potřebovat:
2 hrsti šalvěje
1 citrón
600 ml vody
500 g cukru krupice

Nejprve přivedeme k varu vodu s cukrem. Mezitím nakrájíme na velké kusy šalvěj
a přidáme do rozvaru. Krátce povaříme.
Odstavíme, přidáme plátky citrónu a necháme přes noc odležet.
Druhý den znovu krátce povaříme, odstavíme a ještě horké
plníme přes plátno do sklenic.

 

14 komentářů:

  1. Ahoj Aničko,
    to jsem moc ráda, že se sirup povedl a že vám doma chutná. Udělej určitě ještě jednu várku, v zimě jako když najdeš.
    Měj se hezky, Martina ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti zrovna jsem natrhala čerstvou šalvěj a jdu nato. Máš pravdu,
      v zimě budu ráda, že mám dost zásob. Někdy si připadám jako sysel :-)

      Vymazat
  2. To je super nápad. Šalvěj mám na zahradě a nevím co s ní. sušenou jí nepoužívám téměř vůbec a sirup se bude v zimě určitě hodit. Určitě se do něj zítra nebo v pondělí pustím. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni určitě sirup vyzkoušej. Děti bývají přes zimu každou chvíli
      nachlazené, tak se bude jistě hodit. Já jsem se dala ještě do další várky.

      Vymazat
  3. jej, konečne niečo nové (a nielen recept od oka) :)
    ja som si pro zatím len vysušila šalviu, toho roku začínam s bylinkami (mätu a medovku som si dokupovala, tá "ex" mala chorobu :( )
    recept ukladám na budúci rok
    Vicky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vicky, moc děkuji za návštěvu a jsem ráda, že tě recept zaujal.
      Měj se hezky Anny

      Vymazat
  4. Prosím, do čeho potom sirup dáte. Dala jsem do různých sklenek po přesnídávkách apod., ty jsou v pořádku a potom mám takovou skleněnou parádní dozu a v té se sirup zkazil... Kdybych to chtěla darovat, tak jsem myslela v té doze...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dávám sirupy do sklenic s kvalitním dobře těsnícím víčkem. Ne všechny dekorativní sklenice toto víčko mají.

      Vymazat
  5. zdravím Vás, díky za receptík, nevíte, jestli sirup můžou i malé děti? 18ti měsíční třeba? a dá se sirup udělat i se sušené šajvěje? před týdnem jsem dostala kytici šalvěje od sousedky, ale dala jsem ji hned usušit :-( díky, Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký den Leni, v chytrých knížkách jsem se dočetla, že by se šalvějový sirup neměl podávat dětem do 3 let, těhotným a kojícím matkám. Ze sušené šalvěje jsem sirup sice nikdy nedělala, ale proč to nevyzkoušet. A.

      Vymazat
  6. Nikde jsem se nedocetla, jak pouzivat tento sirup..poradite, prosim?

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, četla jsem si tento recept a vypadá moc dobře. Chtěla jsem se zeptat, jestli mohu použít i kyselinu citronovu? Moc Vám děkuji.
    Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kyselina citronová by určitě šla použít, ale já nemám vyzkoušeno. Nevěděla bych přesně jaké množství dát, aby to nebylo moc kyselé. Já raději používám citrón. Připadá mi to lepší :-)

      Vymazat
  8. mužu použít i sušenou děkuji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna