pátek 24. května 2013

Háčkované rybičky


Tentokrát jsem se pustila do výroby těchto rybiček.
Slouží jako závažíčka k ubrusu na zahradě,
protože někdy bývá velký problém udržet ho na svém místě -
vítr ho neustále nadzvedává. Jako výplň můžete použít
suchou rýží nebo kamínky.
Já použila drobné kamínky a duté vlákno.
Háčkovala jsem modrou melírovanou přízí a smetanovou přízí Camilla,
 háčkem č. 3. Rybičky jsou velké 10 cm.



Rybičky jsou pěkné ozdobené flitry, ale i bez nich.






Inspiraci mám ze staršího čísla časopisu Dekor.
Pro toho, kdo by chtěl také tvořit přikládám návod,
který jsem trochu upravila, aby byl srozumitelnější
i pro začátečníky. Tak snad se mi to povedlo.
Tělo:
Začneme melírovanou přízí na 20 řetízkových ok, která spojíme
pevným okem do kroužku. Dále pokračujeme takto:
1. a 2. ř.: krátké sloupky,
3. a 4. ř.: v každé řadě rozděleně stejnoměrně ubereme 4 sloupky,
ve 4. ř. zbude 12 sloupků,
5. a 6. ř.: háčkujeme krátké sloupky bez ujímání,
7. ř.: stejnoměrně rozděleně přidáme 4 sloupky = 16 sloupků,
8. ř.: háčkujeme bez přidávání,
9. ř. : stejnoměrně rozděleně přidáme 4 sloupky = 20 sloupků,
10. ř.: háčkujeme bez přidávání,
11. ř.: opět stejnoměrně rozděleně přidáme 4 sloupky = 24 sloupků,
12. - 18. ř.: háčkujeme bez přidávání,
nyní změníme přízi, pokud chceme tlamičku v jiné barvě.
19. ř.: stejnoměrně rozděleně ujmeme 4 sloupky = 20 sloupků,
20. ř.: háčkujeme bez ujímání,
21. ř.: stejnoměrně rozděleně ujmeme 4 sloupky = 16 sloupků,
22. ř.: háčkujeme bez ujímání,
23. ř.: stejnoměrně rozděleně ujmeme 4 sloupky  = 12 sloupků,
24. ř.: háčkujeme bez ujímání,
25. ř.: stejnoměrně rozděleně ujmeme 4 sloupky = 8 sloupků.
Po dokončení 25. ř. práci ukončíme. Ponecháme delší konec příze
(tou později otvor zašijeme) a přízi odstřihneme.
Dokončení:
Nejprve zašijeme ponechané otvory na začátku a na konci práce
(tlamičku a ocasní ploutev). Prošijeme střed ocasní ploutve.
Nyní přišijeme oči, na tělíčko flitry (pokud budeme chtít), flitry přišíváme vždy zároveň s korálky.
K tlamičce přišijeme kroužek, přidáme skřipeček na záclony.
Nakonec přivážeme ke kroužku stuhu a uvážeme mašličku.

19 komentářů:

  1. Ty jsou teda parádní..... krásně pruhovaní kapříci a ještě se blyští:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ájko moc ti děkuji, mám velkou radost, že jsi se zastavila. Anna

      Vymazat
  2. Moc krásné háčkování Aničko :o)děkuji za návštěvu na mém bločku a přeji pěkný víkend, zdravím Soňa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji Soni a také přeji krásný víkend. Anna

      Vymazat
  3. Aničko, skvělý nápad. Pár rybek uháčkuji před každým létem, ale jako dekorace, tohle úžasné využití!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helčo, mám radost, že jsi se opět zastavila a děkuji za pochvalu. Přeji krásný zbytek víkendu A.

      Vymazat
  4. Milá Aničko, děkuji za návštěvu mého blogu a milá slova. Budu se k Tobě ráda vracet a také se inspirovat překrásným tvořením! Krásný den. Tina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Tino, udělala jsi mi velkou radost, budu se těšit. Anna

      Vymazat
  5. Aničko jsou to rybky kouzelné --- jsou moc hezké a děkuju za návod :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti moc děkuji a jsem ráda, že se ti rybičky líbí a že jsi navštívila můj blog. Anna

      Vymazat
  6. OLÁ ANNY,SEU BLOG SER MUITO BONITO,EU VOLTAR SEMPRE PARA VER AS NOVIDADES.BOA QUINTA.BEIJO.VALÉRIA.(BRASIL).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hola Valeria, me alegro de que te guste mi blog. Muchas gracias Anna

      Vymazat
  7. To je dokonalý!!! Manžel je rybář a háček je můj milý kamarád. Tak teď už jen splašit tu zahradu ;-)
    Děkuju Ani!
    V.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verčo moc ti děkuju. Mám radost, že se ti rybky líbí.

      Vymazat
  8. Překrásné rybičky. Rozhodla jsem se jich pár udělat. Ale jsem snad slepá , nevidím tlamičku. Napojím přízí na začátek melírované příze a začnu ubírat do konce? Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud chceme mít tlamičku v jiné barvě, tak cca v 19. řadě změníme barvu příze.

      Vymazat

Moc děkuji za návštěvu na mém blogu a milé komentáře. Anna